Látássérült verzió

Nevezési rekord a jubileumi Virágos Magyarország versenyen


Budapest, 2023. július 14.Minden korábbinál nagyobb számú nevezéssel ünnepli 30. születésnapját a Virágos Magyarország verseny. Idén már közel 400 település méretteti meg magát 549 pályázattal. A kertész- és tájépítészmérnökök, turisztikai szakemberek közreműködésével már javában zajló zsűrizés után az őszi, ünnepélyes díjátadón derül majd ki, hogy közülük mely közösségek kapnak elismerést környezetszépítő munkájukért. 

Az ország legrégebbi és legnépszerűbb környezetszépítő versenyén évről évre egyre több települési önkormányzat vesz részt. A verseny szervezőbizottsága és a Magyar Turisztikai Ügynökség nagy örömére idén már 383 település összesen 549 pályázattal nevezett, közülük több mint 40 a határon túli magyar közösség.

A települések öt főkategóriában (1000 fő alatti és feletti falvak, 30.000 fő alatti és feletti városok, valamint budapesti kerületek) nevezhettek, és különböző tematikus díjakra is benyújthatták pályázataikat. Az utóbbiak között évek óta a „Legvirágosabb főtér” a legnépszerűbb, és ősszel az is kiderül, hogy mely közösség büszkélkedhet a legszebb fasorral vagy a legszebb óvodakerttel. Az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával a különböző helyi versenyeket és virágosítási kezdeményezéseket jutalmazzák idén a „Virágzó közösség” díjjal. A jubileumi verseny új, turisztikai kategóriájában a legjobb „Virágos városi és faluséta” címért pedig 30 település is ringbe szállt.

A fenntartható turizmus napjaink kiemelt témája, amellyel természetesen az MTÜ és a hazai turizmus is aktívan foglalkozik. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy a fenntarthatóság a jubileumi versenyen még hangsúlyosabban jelenjen meg. Nagy öröm látni, hogy ez a törekvés nemcsak minket motivál, hanem az idén benevezett közel 400 települést is” – méltatta a Virágos Magyarország jelentőségét Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

Idén először például „Az év zöld innovációja” díjat is odaítélik, amelyre 16 nevezés érkezett. Mindez azt is jelzi, hogy a fenntarthatóság témája nem csak a szervezők számára fontos, mind több település folytat tudatos zöldfelület gazdálkodást. A környezettudatoság üzenete és az ezzel kapcsolatos edukáció megjelenik a Virágos Magyarország új vagy megújuló közösségi média felületeinek – Facebook, Instagram, TikTok – tartalmaiban is a környezetszépítő praktikák mellett.

A nevezések elbírása során a szervezőbizottság nagy hangsúlyt fektet a települések által elért eredmények helyszíni megismerésére, illetve a szakmai eszmecserére és tanácsadásra. A már jó ütemben haladó értékelésekben közel 180 kertész-, tájépítész- és településtervező mérnök, turisztikai szakember vesz részt.

A Virágos Magyarország kategóriagyőzteseinek kihirdetésére ősszel, ünnepélyes díjátadón kerül sor Budapesten, ahol egy jubileumi díjat is kiosztanak. A fődíjakon kívül többek között kertészeti utalványok, növénydíjak, szakmai konzultációs lehetőségek is gazdára találnak. A szervezőbizottsági tagok egyéb díjai is kiosztásra kerülnek, a Magyar Kertörökség Alapítvány például nagyértékű növényadománnyal járul hozzá a környezetszépítő verseny 30. születésnapjának még emlékezetesebbé tételéhez.

A jubileum alkalmából a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Magyar Díszfaiskolások Egyesülete, az Építési és Közlekedési Minisztérium és az Oázis Kertészetek támogatásának köszönhetően minden pályázó település egy-egy emléktáblával és facsemetével is gazdagabb lesz, amelyeket előzetes egyeztetés után ősszel vehetnek át.

További információ:           

www.viragosmagyarorszag.hu

facebook.com/viragosmagyarorszag

www.palyazat.viragosmagyarorszag.hu

https://www.tiktok.com/@viragosmagyarorszag

https://www.instagram.com/viragosmagyarorszag/

A Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

További információ: igyutazunk.hu